PRECIZĂRI
în atenția furnizorilor de servicii sociale acreditați care administrează servicii sociale a căror licență de funcționare expiră în perioada imediat următoare
În conformitate cu prevederile art.11 alin.(9) din Legea nr.197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, cu modificările și completările ulterioare, licența de funcționare eliberată pentru un serviciu social are o perioadă de valabilitate de 5 ani.
În situația în care, licența unui serviciu social pe care îl aveți în administrare expiră în perioada imediat următoare, vă rugăm să țineți cont de următoarele:
Solicitarea de reacreditare a unui serviciu social se transmite Ministerului Muncii și Protecției Sociale (MMPS) cu 60 de zile calendaristice anterior datei de expirare a licenței.
În vederea reacreditării unui serviciu social, într-o primă etapă vă rugăm să solicitați agenției județene pentru plăți și inspecție socială/a Municipiului București (AJPIS/APISMB) în a cărei rază teritorială funcționează serviciul o notificare de reacreditare în care agenția va menționa propunerea de reacreditare a serviciului social.
Notificarea de reacreditare se solicită de către furnizorul de servicii sociale AJPIS/APISMB cu maximum 30 de zile calendaristice înainte de data depunerii sau transmiterii dosarului de reacreditare la MMPS. Notificarea de reacreditare este eliberată de către AJPIS/APISMB în urma realizării unei misiuni de inspecție la sediul serviciului social și întocmirii unui raport de monitorizare. Misiunea de inspecție la sediul serviciului social se realizează într-o perioadă de maximum 3 luni anterioare datei de expirare a licenței de funcționare.
În situația în care un furnizor intenționează să depună, cu aceeași dată, dosarele de reacreditare pentru mai multe servicii sociale aflate în administrarea sa, AJPIS/APISMB completează o singură notificare de reacreditare în care se consemnează toate serviciile sociale pentru care se propune reacreditarea. Notificarea se va completa de către AJPIS/APISMB după modelul prevăzut în anexa nr. 19 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale, aprobate prin H.G. nr.118/2014, cu modificările și completările ulterioare și va fi semnată de către directorul AJPIS/APISMB.
În cea de-a doua etapă, furnizorul de servicii sociale va transmite MMPS:
notificarea de reacreditare obținută de la AJPIS/APISMB
un exemplar al raportului de monitorizare întocmit de AJPIS/APISMB
cererea de reacreditare completată conform modelului cererii de acreditare prevăzut în anexa nr. 7 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 197/2012 privind asigurarea calității în domeniul serviciilor sociale, aprobate prin H.G. nr.118/2014, cu modificările și completările ulterioare. Formularul cererii de reacreditare se găsește accesând următorul link:
Cererea de reacreditare împreună cu notificarea și un exemplar al raportului de monitorizare se transmit fie electronic în format needitabil la adresa de e-mail acreditare@mmuncii.gov.ro, fie direct la registratura ministerului sau pot fi trimise prin poștă, cu confirmare de primire, cu 60 de zile calendaristice anterior datei de expirare a licenței precedente.
Evaluatorul din cadrul compartimentului de acreditare redactează decizia de reacreditare pe care o transmite împreună cu formularul licenței de funcționare spre aprobare conducerii Ministerului Muncii și Protecției Sociale sau, după caz, conducerii instituțiilor din subordinea sa, respectiv Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii şi Adopții și Agenția Națională pentru Egalitatea de Șanse între Femei şi Bărbați.
Compartimentul de acreditare, în termen de maximum 15 zile de la data aprobării licenței de funcționare, comunică furnizorului, prin fax sau e-mail, aprobarea reacreditării serviciului social.
Afișează conținutServiciile sociale pot functiona pe teritoriul României numai dacă au o LICENȚĂ DE FUNCȚIONARE (valabilitate 5 ani)
Acordarea de licențe pentru serviciile sociale se bazează pe standardele minime de calitate, care sunt cerințele minime privind eficiența și eficacitatea activităților desfășurate în raport cu nevoile beneficiarilor, obiectivele asumate, rezultatele așteptate.
Standardele minime de calitate reprezintă punctul de referință pentru calitatea serviciilor sociale, iar îndeplinirea lor este obligatorie și este atestată printr-o licență de funcționare.
Pentru informații detaliate despre celelate programe confinantate de Uniunea Europeana, va invitam sa vizitati: www.fonduri-ue.ro
Pentru mai multe infromații despre Programul Operațional Capacitatea administrativă, vă invităm să viziati www.fonduriadministratie.ro